Wypłacaj i wpłacaj gotówkę w bankomacie przy użyciu BIOMETRII !!!
Usługa Biometria
umożliwia Klientowi potwierdzenie tożsamości bez fizycznego użycia karty płatniczej, przy wykorzystaniu do weryfikacji danych biometrycznych Użytkownika na podstawie elektronicznego zapisu odwzorowania sieci naczyń krwionośnych z dłoni stanowiących wzorzec biometryczny.
Jak działa autoryzacja biometryczna w bankomacie?
Zastosowana metoda wykorzystuje czytniki działające w oparciu o biometrię naczyń krwionośnych dłoni (Palm Vein). Proste wyciągnięcie ręki i umieszczenie środkowej części dłoni nad czytnikiem zapewnia potwierdzenie tożsamości klienta ponad wszelką wątpliwość. Podczas bezdotykowego skanowania z użyciem promieni podczerwonych analizowane są biometryczne dane klienta na podstawie układu żył dłoni (czytnik nie analizuje układu linii papilarnych). W trakcie tych czynności na ekranie urządzenia wyświetlane są podpowiedzi graficzne i pojawiają się komunikaty głosowe ułatwiające obsługę. „Potwierdzenie tożsamości w bankomacie” z wykorzystaniem biometrii dłoni trwa krócej niż tradycyjna metoda z użyciem karty.
Uruchomienie usługi
Celem uruchomienia usługi należy zgłosić się do Centrali Banku. Pracownik Banku pobierze od Klienta wzorzec biometryczny dłoni prawej i lewej. Następnie klient otrzyma indywidualny Identyfikator Biometryczny.
Korzystanie z usługi
Aby skorzystać z uruchomionej usługi Biometria należy:
- wybrać przycisk Identyfikacja biometryczna,
- w wyświetlonym oknie wprowadzić Identyfikator Biometrii,
- przyłożyć do czytnika dłoń lewą lub prawą celem zeskanowania wzorca biometrycznego,
- po zakończeniu autoryzacji przejść do obsługi bankomatu,
- w przypadku nie dokonania żadnych transakcji należy skorzystać z przycisku Zakończ celem zakończenia obsługi.
Zmiana wzorca biometrii
Celem zmiany wzorca biometrycznego, zablokowania lub rezygnacji z usługi należy złożyć pisemną dyspozycję siedzibie Centrali Banku.
UWAGA! W trakcie pobierania wzorca biometrycznego jak i późniejszej autoryzacji z jego użyciem należy zwrócić szczególną uwagę na układ dłoni na czytniku. System może w szczególnych przypadkach sam poprosić Klienta o przesunięcie dłoni z pomocą odpowiednich komunikatów.
Obsługa biometryczna jest możliwa wyłącznie w bankomacie w Centrali naszego Banku