FDS - system wykrywania transakcji oszukańczych

dodano: 2024-09-03

Szanowni Klienci

Informujemy, że w naszym Banku został uruchomiony system wykrywania transakcji oszukańczych, tzw. FDS (Fraud Detection System) mający na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa środków finansowych.

Co to oznacza?

Będziemy monitorować każdą transakcję w bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej „Nasz Bank” pod kątem wystąpienia fraudu. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej identyfikować nietypowe transakcje i podejrzane aktywności na rachunkach klientów.

W wyniku naszej analizy przelew może zostać wstrzymany do potwierdzenia lub odrzucony.

Co w takiej sytuacji?

1. Klienci mogą otrzymać poniższe wiadomości – SMS i push z aplikacji „Nasz Bank”:

a) dla transakcji w bankowości internetowej:

„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

b) dla transakcji w aplikacji „Nasz Bank”:

„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX z urządzenia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46

„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcje na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46

Nadawcą wiadomości będzie „SGB.

2. Po otrzymaniu wiadomości klient powinien skontaktować się z Infolinią SGB, aby potwierdzić lub odrzucić transakcję pod numerem telefonu 800 888 888 lub 61 647 28 46.

3.

  • Jeśli klient potwierdzi transakcję – konsultant zaakceptuje ją w systemie i zostanie ona zrealizowana.
  • Jeśli klient nie potwierdzi transakcji (transakcja jest oszustwem) – transakcja zostanie odrzucona.